Bienvenue sur la version 2.0 bêta de Camerise. Dites-nous ce que vous en pensez!

Commentaires

An Annotated Bibliography of Resources For Teachers

This annotated bibliography is designed for Teachers to support them in their unique classrooms. In education, planning can take a great deal of time and often Teachers are spending too much time creating lessons from scratch. These resources are designed to help these Educators understand the readily available resources that can support their students. These […]

Lire la suite…

Ontario Psychological Association Guidelines for Diagnosis and Assessment of Children, Adolescents, and Adults with Learning Disabilities

This document written by the Ontario Psychological Association provides information on the diagnosis of a learning disability in Ontario. The following topics are addressed: 1) History of academic impairment, 2) Developmental, health, educational or contextual factors, 3) Academic achievement, 4) Basic psychological and cognitive processes, 5) Abilities essential for thinking and reasoning, 6) Effort motivation, […]

Lire la suite…

Reframing FSL Teacher Learning: Small Stories of (Re)Professionalization and Identity Formation

Cette étude examine la rétention des enseignants du FLS en examinant leur bien-être et leur identité. Elle précise qu’il faut développer un modèle de développement professionnel basé sur des théories socioculturelles qui (re)positionnent les enseignants en tant qu’apprenants actifs dotés d’agentivité. Les participantes sont deux enseignantes du français-cadre. L’étude suggère que la (ré)invention de l’apprentissage […]

Lire la suite…

Exploring How Ontario School Administrators’ FSL Background Knowledge and Experience Influence Their Support of FSL Teachers

Cette thèse pour une maitrise en arts examine les façons dont l’administration (des écoles) soutient leurs enseignants du FLS. Elle utilise la théorie de « Instructional Leadership » en considérant les enseignants du FLS. Les participants donnent les recommandations pour les programmes de formation des administrateurs en Ontario en ce qui concerne le soutien pour les programmes […]

Lire la suite…

Access to special education for exceptional students in French immersion programs: An equity issue

L’article souligne les pratiques d’exclusion : les parties prenantes en éducation hésitent à accommoder les élèves ayant les difficultés d’apprentissage en immersion et donc ces élèves sont retirés du programme. L’étude répond à ces questions : (1) Qui gagne pour refuser aux élèves exceptionnels des programmes d’IF un accès équitable aux programmes et services d’éducation […]

Lire la suite…

ENGAGEMENT OR DESPONDENCE? ONTARIO MIDDLE-SCHOOL CORE FRENCH TEACHERS` PERCEPTIONS OF AND EXPERIENCES WITH THE 2013 ONTARIO FRENCH AS A SECOND LANGUAGE CURRICULUM

L’étude analyse comment les enseignants du français cadre (de 7e et 8e année) mettent en œuvre les objectifs du nouveau curriculum « The Ontario Curriculum: French as a Second Language: Core, Grades 4–8; Extended, Grades 4–8; Immersion, Grades 1–8, 2013 ». Elle examine 4 enseignants du francais cadre et leurs exepriences en utilisant ce curriculum. […]

Lire la suite…

Save to Your Boards