Bienvenue sur la version beta du site web Camerise. Nous sommes en train de développer la version française. Veuillez partager avec nous votre rétroaction ici.

Feedback
Camerise Logo

Life after French Immersion: expectations, motivations, and outcomes of secondary school french immersion programs in the greater Toronto area (English)

A dissertation that explores French Immersion education from three perspectives: parents enrolling their children into early FI programs; current FI students who have pursued FI to grade 12; and graduates of FI programs in Ontario. The findings of the research found that parents of FI students believed their child would become bilingual because of their […]

Lire la suite…

Nouvelles perspectives canadiennes : Proposition d’un cadre commun de référence pour les langues pour le Canada

Afin d’ajouter aux ressources qui expliquent le contexte historique du CECRL au Canada, il est important d’inclure ce travail de Vandergrift (2006). Une publication fondamentale, qui a été une des premières publications à recommander l’adoption du CECRL au Canada. Vandergrift propose le CECRL pour atteindre le but du gouvernement fédéral qui veut « […] doubler la […]

Lire la suite…

Save to Your Boards