Bienvenue sur la version 2.0 bêta de Camerise. Dites-nous ce que vous en pensez!

Commentaires

Non-linguistic benefits of learning a second language: Recent research and implications for educators and governments

This paper analyses recent research findings which reveal some non-linguistic benefits children acquire by learning a second language. And, it is argued that such benefits not only benefit children and their families, but contribute to the social wellbeing of communities and nations. The purpose of this paper is to share relevant findings of non-linguistic benefits […]

Lire la suite…

Online resources to support your child at home with FSL

Useful links to online resources and homework extensions for parents to support their children enrolled in FSL programs from Kindergarten to grade 8. Valuable information for parents on how to help with reading, grammar and ELL learners. This site provides links and descriptions to popular online resources for French as a second language learners. It […]

Lire la suite…

Parcours d’évaluation, d’apprentissage et d’enseignement à travers le CECR / Pathways through assessing, learning and teaching in the CEFR

« Parcours » présente une approche nouvelle de la réflexion sur la multidimensionalité de l’évaluation, de l’apprentissage et de l’enseignement en conformité avec le CECR. Il a été conçu pour aider les professionnels à tous les niveaux. Les deux composantes majeures de «Parcours» – guide et kit – liées par des index, grilles, cartes conceptuelles […]

Lire la suite…

PEPELF – Le Portfolio européen pour les enseignants en langues en formation initiale

Le Portfolio européen pour les enseignants en langues en formation initiale (PEPELF) est un document destiné aux étudiants qui entrent en formation initiale d’enseignant. Il les invite à réfléchir aux connaissances didactiques et savoir-faire nécessaires pour enseigner les langues vivantes, les aide à évaluer leurs propres compétences didactiques, leur permet de suivre de près leurs […]

Lire la suite…

Planning Conversations to Support FSL Students

This is a learning module with a series of case studies as examples and prompts for participants reflection. “This section includes examples of conversations that school teams may have when planning to support students with special education needs in FSL programs. They are based on three different case studies. In these instances, the school teams […]

Lire la suite…

Plurilinguisme et pluriculturalisme dans l’enseignement d’une matière – Kit de formation

Les établissements scolaires sont de plus en plus confrontés à la difficulté d’intégrer dans leurs classes des apprenants venant d’horizons linguistiques et culturels très divers. Le kit de formation propose une façon innovante de gérer la diversité en classe, en combinant une approche plurilingue et pluriculturelle avec un enseignement centré sur le contenu. Le lecteur […]

Lire la suite…

Preparing FSL students for global citizenship through the CEFR and the power of “Can Do” statements.

This PowerPoint explains the Action-Oriented approach and Global Citizenship in a nutshell and shares links for those who would like to have a broader understanding of both concepts. Additionally, it guides teachers to practice teaching global citizenship through the Action-Oriented approach. There is a link to a Padlet which shares more teaching and professional development […]

Lire la suite…

Producing Multimodal Picture Books and Dramatic Performances in a Core French Classroom: An Exploratory Case Study

“In a Grade 9 core French class, the teacher designed a multi-stage project in which students composed original children’s stories in French; illustrated their stories to produce picture books; then, in groups, adapted one group member’s story into a play script; and, finally, dramatized the scripts for children from the local French immersion school. The […]

Lire la suite…

Save to Your Boards