Bienvenue sur la version beta du site web Camerise. Nous sommes en train de développer la version française. Veuillez partager avec nous votre rétroaction ici.

Feedback
Camerise Logo

Teaching Students with Disabilities

This resource provides information and strategies to support students with disabilities at the post-secondary level. These include 1) types of disabilities, 2) access to resources, 3) confidentiality, stigma, and disclosure, and 4) teaching for inclusion. Save to Board […]

Lire la suite…

Equal Access: Universal Design of an Academic Department

This resource provides tips on how post-secondary administrators can promote accessibility within their departments. These areas include, 1) planning, policies, and evaluation, 2) facility and environment, 3) support services, 4) information resources, 5) courses and faculty, and 6) computers, software and assistive technology. This resource also has communication tips for supporting all people with disabilities, […]

Lire la suite…

The Unleading Project

An amazing podcast of particular interest to FSL teachers and other FSL stakeholders. The author redefines leadership in a way that opens new doors. I particularly like the concept of Community Centered Leadership. Taken in a FSL context and through a hub like Camerise these ideas can help us advocate for social justice in FSL […]

Lire la suite…

Texts in French Featuring BIPOC For French as a Second Language Classes

We hope this slideshow will help you find texts that you can use in French as Second Language classrooms that feature BIPOC doing ordinary & extraordinary things, as well as texts that help in addressing colonialism, racism, and other oppressions. Accessibility Tips — Music Videos Featuring BIPOC — Colonialism/anti-colonialism/Environment/Migration — Racism/Anti-Racism/Feminism/Movements/Experiences with Migration — Featuring […]

Lire la suite…

Parcours d’évaluation, d’apprentissage et d’enseignement à travers le CECR / Pathways through assessing, learning and teaching in the CEFR

« Parcours » présente une approche nouvelle de la réflexion sur la multidimensionalité de l’évaluation, de l’apprentissage et de l’enseignement en conformité avec le CECR. Il a été conçu pour aider les professionnels à tous les niveaux. Les deux composantes majeures de «Parcours» – guide et kit – liées par des index, grilles, cartes conceptuelles […]

Lire la suite…

Les Décrypteurs

Un site-web qui traque les fausses informations qui se propagent sur les réseaux sociaux pour lutter contre la désinformation. Les Décrypteurs sont membres du International Fact-Checking Network (IFCN). Save to Board […]

Lire la suite…

Le Tchip

Le Tchip is a pop culture podcast created and hosted by Kévi Donat, François Oulac et Mélanie Wanga. Episodes also feature links to songs, articles, books or NetFlix series. Trois trentenaires sympas d’origine antillaise et africaine partagent leur culture afropop. Un regard noir sur l’actu et la pop-réflexion à retrouver un jeudi sur deux. Un […]

Lire la suite…

Inventaire d’outils TIC et de ressources éducatives ouvertes

Bienvenus dans l’inventaire d’outils en ligne, disponibles gratuitement, et de ressources éducatives libres d’accès pour l’enseignement des langues et de l’apprentissage mis au point dans le cadre du projet TIC-REV! Cet inventaire comprend une compilation d’outils qui ont été évalués en tenant compte de solides critères pédagogiques. Bienvenus dans l’inventaire d’outils en ligne, disponibles gratuitement, […]

Lire la suite…

Je dis non au racisme! / Let’s Fight Racism!

English A website created by the United Nations to inform people on racial discrimination relating to economic, social and cultural rights. There are testimonials, quizzes and other educational documents on racism throughout the world. Français Un site web fait par l’Organisation des Nations Unies (ONU) pour informer les gens de la discrimination raciale quant aux […]

Lire la suite…

Save to Your Boards