Bienvenue sur la version 2.0 bêta de Camerise. Dites-nous ce que vous en pensez!

Feedback

Collection of Open and Free Professional Development Resources for FSL Educators

This is a growing, curated collection of open and free professional development resources for FSL educators, collated using the Zotero platform. Users can search and sort the database using the platform’s functionalities such as tags and themed folders. This collection can be used as a self-directed resource or during group professional development sessions whereby educators […]

Lire la suite…

Ontario Ministry of Education: Education Funding, Technical Paper

This paper aims to shed light on the funding allocations for the Grants for Students Needs in the 2011 – 2012 school year. This paper also intends to provide information about some aspects of the costs of education such as student transportation, grants based on school demographics and their needs, funding for student learning opportunities, […]

Lire la suite…

Liste d’articles – soutien langagier

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise : https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant le soutien langagier. Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save to Board […]

Lire la suite…

Liste d’articles – compétences L2 de l’enseignant

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise : https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant les compétences L2 de l’enseignant.e Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save to […]

Lire la suite…

Liste d’articles – nouveaux enseignant.es FLS

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise : https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant les nouveaux enseignant.es FLS. Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save to Board […]

Lire la suite…

Liste d’articles – défis du programme FLS

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise : https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant les défis du programme FLS. Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save to […]

Lire la suite…

Liste d’articles – soutien pédagogique

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise : https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant le soutient pédagogique en enseignement FLS. Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save […]

Lire la suite…

Liste d’articles – enfance en difficulté dans FLS

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise : https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant l’enfance en difficulté dans FLS. Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save to […]

Lire la suite…

Liste d’articles – élèves et enseignants allophones

Ce document fait partie de la synthèse créée par une équipe Camerise :https://h5pstudio.ecampusontario.ca/fr/content/31462 Ce document regroupe les articles consultés traitant les élèves et enseignants allophones. Ce document est autorisé en vertu d’une Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), sauf indication contraire. This document is licensed under a Creative Commons Attribution  (CC BY 4.0), unless otherwise indicated. Save to Board […]

Lire la suite…

Save to Your Boards