Bienvenue sur la version beta du site web Camerise. Nous sommes en train de développer la version française. Veuillez partager avec nous votre rétroaction ici.

Feedback
Camerise Logo

Apprentissage inspiré de la terre Rapport d’étude de cas : comment intégrer une philosophie autochtone à l’enseignement?

No reviews yet

Publisher:  EdCan Network

Author:  Rebeiz, André; Cooke, Max

Hosted by:  cea-ace.s3.amazonaws.com

Submitted by:  yorkfsl

Date Submitted:  avril 12, 2021


Warning

This content within this resource may be sensitive to some viewers.

Language of Resource: Français

Media Format: Website

Prep time: N/A

Teaching duration: N/A

This report discusses a land-inspired program that takes a pan-Indigenous approach for indoor and outdoor learning, directed toward youth in the Kootenay region of British Columbia.
Note aux enseignants et aux administrateurs — Sommaire — Contexte actuel de l’éducation autochtone au Canada — Étude de cas : H’a H’a Tumxulaux Outdoor Education Program — Incidences de l’apprentissage inspiré de la terre : l’exemple du Kootenay-Columbia Learning Centre — Conclusion : recommandations pour reproduire le program

Save to Board

Subject(s): Santé & éducation physique

License:

Reviews and Questions

Ratings

No ratings yet.

Submit a Review

Teaching time

No ratings yet.

Prep time

No ratings yet.

Grade Used For

No ratings yet.

Filter Reviews By:

Reviews

No ratings yet.

Submit a Question

Save to Your Boards