Si vous êtes intéressé à enseigner à votre classe les compétences de recherche en FLS, ce guide d’animation est pour vous ! Il écrit les liens entre le curriculum de […]
Langue de ressource : Anglais
Counting Animals Quiz
A short quiz based on the story Counting Animals by Zanele Buthelezi, Thembani Dladla and Clare Verbeek. Save to Board […]
H5P Activity for Counting Animals Story on Storybooks Canada
This is a link to a Lumi activity created for the story “Counting Animals” published on Storybooks Canada. The link to the story is https://www.storybookscanada.ca/stories/en/0327/. It is licensed under Attribution […]
Les Accents
Through the exploration of French and English accents in Canada and around the world, students engage in insightful discussions, learn vocabulary and phrases to navigate misunderstandings in conversation, and create […]
TIP SHEET INTERCULTURAL COMPETENCE 101
A list of recommendations on how to incorporate intercultural competence in FSL teaching. Save to Board […]
Tip Sheet Indigenous Education in FSL and in general education
This resource will help teachers incorporate and nurture a holistic approach to learning. Save to Board […]
TIP SHEET ENVIRONMENTAL EDUCATION IN FSL
A list of recommendations on how to incorporated environmental education in FSL. Save to Board […]
Identifier des thématiques pour créer des produits pédagogiques dérivés
Cette ressource contient un bouquet de liens composé d’ : – Un processus pilote qui présente des étapes afin d’identifier des thématiques pour créer des produits pédagogiques dérivés à partir […]
Tex’s French Grammar
An educational resource for French grammar introducing the topics of nouns, verbs, adjectives, adverbs, pronouns, prepositions and more. Save to Board […]
ChatGPT – Guide de l’enseignant « ce qui marche le mieux »
Le texte original de Andrew Herft, disponible ici https://drive.google.com/file/d/15qAxnUzOwAPwHzoaKBJd8FAgiOZYcIxq/view est traduit en français par Alexandre Gagné. Une approche qui propose des pistes d’utilisation de cette technologie qui peut être perçue […]