Bienvenue sur la version 2.0 bêta de Camerise. Dites-nous ce que vous en pensez!

Commentaires

A Continuum of Considerations for Leaders in FSL Programs

This continuum is a tool to guide leaders in French as a Second Language (FSL) programs. It can be used to determine strengths and next steps to overcome systemic barriers in FSL in various contexts. There are also resources listed to support growth within each component. Cette ressource est placée sous la licence Creative Commons […]

Lire la suite…

The CEFR in Canada: Collection : Le CECR au Canada

Within this resource, you will find a collection of links to modules that present the context of the CEFR in Canada, particularly in Ontario, such as: Module 1: The CEFR in Canada: a Historical Perspective. Also available in French. Module 2: The Influence of the CEFR in Ontario. Also available in French. Module 3: Critical […]

Lire la suite…

Plongeons Camerise : Collection

Dans ce bouquet de liens, vous aurez accès à la collection des Plongeons Camerise. Ces ressources sont placées sous licence Creative Commons CC BY-NC-SA pour faciliter leur adaptation et leur réutilisation. En cliquant sur Visiter le lien, vous accéderez à un bouquet de liens. Vous pourrez les consulter et vous serez également libre de copier […]

Lire la suite…

L’art dans la classe de FLS – Entrevue avec des élèves du programme français de base

Dans cette vidéo l’enseignante Chafica Al-Dahr, porteuse du projet L’Art dans la classe de FLS, nous présente des sessions d’entretiens menées par les élèves ayant participé au projet qui posent des questions aux enseignants impliqués. Ces entretiens s’inscrivent dans une expérience de co-organisation d’activités interdisciplinaires et réflexions sur le co-enseignement en programme de base de […]

Lire la suite…

OER 101: Module 1

These slides, authored by Sarah Coysh & Stephanie Quail, are available under a CC BY 4.0 international license. Structure : What is an OER? OER Examples OER Benefits Save to Board […]

Lire la suite…

Critical Perspectives of the Common European Framework of Reference for Languages: The CEFR in practice

This two-part professional development series deals with data collected via online surveys and interviews with a small research sample of 6 different experts in the field concerning opinions, uses and critical approaches to the CEFR, specifically as it relates to teacher candidates. This series will cover a variety of discussions surrounding the practical application of […]

Lire la suite…

Critical Perspectives of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR): An introduction to the framework

This two-part professional development series deals with data collected via online surveys and interviews with a small research sample of 6 different experts in the field concerning opinions, uses and critical approaches to the CEFR, specifically as it relates to teacher candidates. This series will cover a variety of discussions surrounding the practical application of […]

Lire la suite…

Save to Your Boards