Bienvenue sur la version 2.0 bêta de Camerise. Dites-nous ce que vous en pensez!

Commentaires

100 Creative ideas to use H5P in language teaching

This is an inspired collection from an open crowdsourced collection by #creativeHE, presenting a diverse array of ideas on the potential uses of H5P in language education. This collection serves as a valuable referral resource for language teachers, for those who use or are planning to use H5P in their teaching learning environments. This document […]

Lire la suite…

Créer des REL interactives et accessibles pour l’enseignement des langues (FLS et ASL)

Ce cours est développé par le projet Camerise de l’Université York (Canada) est financé par le ministère de l'éducation de l'Ontario et par Patrimoine canadien. porte sur les fondements et enjeux contemporains de l’éducation ouverte, les pédagogies inclusives et accessibles en enseignement pré-universitaire et supérieur en Ontario. Il mobilise une approche centrée sur les valeurs […]

Lire la suite…

Plongeons Camerise Module Co-enseignement en contexte ÉER (École en réseau)

Objectifs du projet : Développement de la pédagogie Globally Networked Learning (GNL) ou Écoles en réseau (ÉER ), partage de savoirs culturels, connaissances et expériences pédagogiques, intégration des enseignant.es intéressé.es à permettre un jumelage de classes au sein de la francophonie plurielle et immersion des élèves au sein de communautés internationales. Ce projet est un […]

Lire la suite…

Critical Perspectives of the Common European Framework of Reference for Languages: The CEFR in practice

This two-part professional development series deals with data collected via online surveys and interviews with a small research sample of 6 different experts in the field concerning opinions, uses and critical approaches to the CEFR, specifically as it relates to teacher candidates. This series will cover a variety of discussions surrounding the practical application of […]

Lire la suite…

Critical Perspectives of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR): An introduction to the framework

This two-part professional development series deals with data collected via online surveys and interviews with a small research sample of 6 different experts in the field concerning opinions, uses and critical approaches to the CEFR, specifically as it relates to teacher candidates. This series will cover a variety of discussions surrounding the practical application of […]

Lire la suite…

Save to Your Boards