Bienvenue sur la version 2.0 bêta de Camerise. Dites-nous ce que vous en pensez!

Commentaires

2009 État de l’apprentissage chez les Autochtones au Canada : Une approche holistique de l’évaluation de la réussite

Le rapport État de l’apprenssage chez les Autochtones au Canada : Une approche holistique de l’évaluation de la réussite est la première proposition en ce sens et s’appuie sur une approche novatrice pour mesurer l’apprentissage chez les Autochtones au Canada. Sommaire — Introduction — Chapitre 1: Une approche holistique de l’évaluation de l’apprentissage — Chapitre […]

Lire la suite…

52 Livres pour denoncer le racisme / Bibliographie du Centre national de la littérature pour la jeunesse

Depuis 1966, le 21 mars a été proclamé par l’Assemblée générale des Nations Unies, « Journée internationale pour l’élimination de la discrimination raciale ». Dans cette perspective, cette bibliographie propose une sélection d’ouvrages, majoritairement récents, qui, d’une manière ou d’une autre, dénoncent le racisme. Includes age recommendations. Le racisme Des livres contre le racism — […]

Lire la suite…

À LA DÉCOUVERTE DU MONDE DE LA FRANCOPHONIE

This sheet contains various activities to teach students about La Francophonie. The goals of these collaborative activities are to deepen the student’s knowledge of francophone countries and of La Francophonie as an international organization. Save to Board […]

Lire la suite…

Access to special education for exceptional students in French immersion programs: An equity issue

English Exceptional pupils enrolled in Canadian French immersion programs rarely have access to the same range of special education programs and services that are available to students in the regular English program. More often than not, students with special needs are encouraged to transfer to English programs to access necessary support services. This counselling-out process […]

Lire la suite…

ACCESSING OPPORTUNITY / A study on challenges in French-as-a-second-language education teacher supply and demand in Canada.

One of the main responsibilities of the Commissioner of Official Languages of Canada (the Commissioner) is to promote linguistic duality in Canadian society. To help meet this responsibility, the Commissioner raises Canadians’ awareness of the benefits of linguistic duality and carries out research, studies and public awareness activities to help inform all Canadians of the […]

Lire la suite…

Africa2020 : sélection de ressources

A combination of subject content, film, music, and the arts aiming to educate French Immersion learners from age 9 to 19, as well as intermediate and secondary Core French students. They are up to date, culture rich primary resources that will help the learner understand and value the African diversity. (Grades 3 -8) Mathématiques, arts […]

Lire la suite…

Ain’t I a woman ? / Ne suis-je pas une femme ?

Francais Discours prononcé en 1851,à la Women’s Convention de Akron, Ohio, USA. English This brochure offers two different transcripts of Sojourner Truth’s “Ain’t I a Woman” speech, translated from English to French. The first is by a white woman (Frances Dana Gage) who embellished her transcript of the speech with a southern-style American dialect. Gage […]

Lire la suite…

Apprentissage inspiré de la terre Rapport d’étude de cas : comment intégrer une philosophie autochtone à l’enseignement?

This report discusses a land-inspired program that takes a pan-Indigenous approach for indoor and outdoor learning, directed toward youth in the Kootenay region of British Columbia. Note aux enseignants et aux administrateurs — Sommaire — Contexte actuel de l’éducation autochtone au Canada — Étude de cas : H’a H’a Tumxulaux Outdoor Education Program — Incidences […]

Lire la suite…

Save to Your Boards