Commentaires

THE INFLUENCE OF CLASSROOM EXPERIENCE ON TEACHER BELIEF SYSTEMS: NEW FRENCH SECOND LANGUAGE TEACHERS’ BELIEFS ABOUT PROGRAM OPTIONS FOR ENGLISH LANGUAGE LEARNERS AND STUDENTS WITH LEARNING DIFFICULTIES / L’INFLUENCE DE L’EXPÉRIENCE SUR LE SYSTÈME DE CROYANCES D’UN ENSEIGNANT : CROYANCES DES NOUVEAUX ENSEIGNANTS EN FRANÇAIS LANGUE SECONDE CONCERNANT LES CHOIX DE PROGRAMMES OFFERTS AUX APPRENANTS DE LA LANGUE ANGLAISE ET ÉLÈVES AYANT DES DIFFICULTÉS D’APPRE

“This longitudinal case study examines four new FSL teachers’ beliefs regarding the best and worst FSL program for English language learners and students with learning difficulties; the data are drawn […]

Lire la suite…

Teacher 5 étoiles

English Teacher 5 étoiles is an original project developed by the Association canadienne des professionnels de l’immersion (ACPI) in the wake of its Canada-wide consultation, the results of which were […]

Lire la suite…

Résumer, synthétiser, argumenter

Le manuel RÉSUMER, SYNTHÉTISER, ARGUMENTER s’adresse aux étudiants de français langue seconde de niveau avancé (3e ou 4e année universitaire, essentiellement). Profitant des possibilités qu’offre le format multimédia, le manuel […]

Lire la suite…

Save to Your Boards